Klubhistorie

image

FC Hvidovre udspringer af Valby KFUM som blev oprettet i 1904 og Hvidovre KFUM som blev oprettet i 1969.

Football Club Hvidovre, bedre kendt som FC Hvidovre, blev etableret med et nyt klubnavn.

FC Hvidovre havde sin første arbejdsdag i starten af 2001.

Hvidovre KFUM spillede oprindeligt i orange trøjer med sorte bukser og strømper, men da den orange farve udgik fra sortimentet og ikke længere blev produceret, valgte Hvidovre KFUM at skifte stil og dermed at overgå til de blå faner.

FC Hvidovre spiller stadig i blåt, men efter som udvalget hos tøjproducenterne igen tillader orange i deres sortiment, er flere hold i FC Hvidovre gået over til atter at bruge de orange farver.